Едно от първите неща, които трябва да направите след като купите жилище от предишен собственик, е да прехвърлите партидите за режийни услуги на Ваше име.
І. ЧЕЗ България
За пререгистрация на битов потребител към ЧЕЗ България е необходимо първо да се уверите, че всички стари задължения са платени. Пререгистрацията се извършва в център на ЧЕЗ България със следните документите
- Заявление-бланка; /попълва се на място/
- Клиентски номер /ИТН на клиента/;
- Документ за самоличност на собственика на имота;
- Документ за самоличност и пълномощно с нотариална заверка на подписа на собсвеника/ците, ако лицето което прехвърля партидата е пълномощник;
- Документ удостоверяващ правото на собственост върху имота (нотариален акт или друг документ);
ІІ. „Софийска вода" АД
При промяна в собствеността на имота е необходимо новият и/или предишният собственик да уведомят "Софийска вода" за настъпилата промяна. Обърнете се към един от центровете за обслужване на клиенти на "Софийска вода" в срок от 30 дни от датата на промяната на собствеността на имота.
Необходимите документи, които трябва да предоставите са:
- Клиентски номер към „Софийска вода" АД на предишния собственик и актуален отчет на водомерите на имота;
- Заявление /попълва се на място/';
- Документ за собственост на имота (нотариален акт, удостоверение за наследници);
При сключен договор за наем на имота титуляр на партидата може да бъде наемателят. В този случай е необходимо да бъдат представени:
* Договор за наем;
* Писмена декларация – съгласие, с която собственикът на имота се задължава солидарно с наемателя за дължимите суми за ползваните ВиК услуги за времето на действие на договора;
Цената на услугата за промяна на партидите за клиенти, които не са спазили 30 дневния срок е 10,44 лв. , изпълнява се до 10 работни дни.
ІІІ. „Топлофикация София" АД
Според „Общите условия за продажба на топлинна енергия за битови нужди от „Топлофикация София" АД на потребители в град София" новият собственик на имота е задължен в 30-дневен срок да уведоми дружеството за настъпилата промяна на собствеността. За тази цел новият собственик трябва да се обърне към Търговския отдел на обслужващия район и да представи:
- Заявление по образец /документът може да бъде изтеглен от Интернет страницата на дружеството/;
- Копие от нотариалния акт и нотариално заверен споразумителен протокол за уреждане на годишната изравнителна сметка;
Можете да бъдете спокойни за защитеността на личните данни, които предоставяте, тъй като „Топлофикация София" АД е оператор на лични данни. За подробна информация може да се обърнете към клона в съответния район, обслужващ имота. Там ще се извърши и смяната на партидата. Услугата е безплатна.