• Начало
  • За нас
    • Кои сме ние
    • Нашият екип
    • Партньори
    • Кариери
    • Контакт
  • Услуги
    • За Продавачи
    • За Купувачи
    • За Наематели
    • За Наемодатели
    • Кредитно консултиране
    • Застраховане
  • Полезно
  • Контакт
  • Продажби
  • Наеми
  • Предложи имот
  • Моят бележник

Полезно: Категория

  • Често задавани въпроси (1)
  • Преди сделката (1)
  • След сделката (2)
  • Банки и кредити (1)

Търсене на имот

Изчистване на филтъра

Деклариране на имот

публикувано на 15.04.2013 г.
Съгласно Закона за местните данъци и такси всеки новопридобит имот, независимо дали е ново или старо строителство, или става въпрос за замяна е длъжен в двумесечен срок от изповядването на сделката да подаде данъчна декларация за облагане с годишен данък (декларация по чл.14 от Закона за местните данъци и такси). Такава данъчна декларация се подава не само при придобиване на имот, а и при учредяване на право на ползване. Тогава задължен да декларира е ползвателят.

Декларирането се извършва в отдел „Местни данъци и такси" към общината по местонахождението на имота. Ако сте закупили имот на груб строеж, трябва да изчакате сградата да получи разрешение за ползване и едва тогава да го декларирате в двумесечен срок от датата на разрешението. В случай, че не спазите срока, ще бъдете глобени. Санкциите са в размер от 10 до 400 лв. за физическите лица. В същия диапазон са глобите и в случай, че посочените данни са неверни, вследствие на което е определен по-малък данък или се е стигнало до освобождаване от данък. Задължението за деклариране на имоти важи и за юридическите лица и при пропуск имуществената санкция за тях е от 100 до 1000 лв.

При наследяване на имот срокът за за подаване на декларацията е 6-месечен. Същият срок е предвиден и за декларациите за данък наследство. При тях важи правилото, че подадена в срок декларация от един наследник се ползва и от останалите наследници. Глобата при неподаване на декларация от наследниците, заветниците или техния законен представител (например родителите на малолетно дете, което наследява от дядо си апартамент) е от 10 до 500 лв.

Данъчна декларация трябва да се подаде и при промяна по имота, която може да доведе до промяна и на данъка. Например луксозен ремонт, голямо преустройство или промяна в предназначението на имота – от жилище на офис, от основно жилище (за което по закон се плаща 50 % от данъка) в допълнително жилище и други.

Декларирането на имот може да се извърши и от упълномощено лице. За всеки имот се подава отделна декларация.

Необходими документи при деклариране на недвижим имот от физически лица:
  1. 1. Декларация по чл. 14 от ЗМДТ.
  2. 2. Документ за собственост /копие/;
  3. 3. Разрешение за ползване или удостоверение за въвеждане в експлоатация /при ново строителство/;
  4. 4. Удостоверение за наследници /при наследство/;
  5. 5. Решение на ТЕЛК /при основно жилище/;
  6. 6. Пълномощно /при подаване на декларацията от пълномощник/.
  •  
Tweet
Категория: След сделката
  • Бърза навигация

    • Продажби
    • Наеми
    • Предложи имот
    • Моят бележник

Услуги

  • За Продавачи
  • За Купувачи
  • За Наематели
  • За Наемодатели
  • Кредитно консултиране
  • Застраховане
  • За Алфа груп

    • Кои сме ние
    • Нашият екип
    • Партньори
    • Кариери
    • Контакт
Estate Agency Web v1.23.1